25 Haziran 2011 Cumartesi

Chez Galip / Avanos





Galip Bey'in dükkanı sanırım Avanostaki en meşhur yerlerden biri. Bunun nedeni çömleklerin güzelliğinin yanında meşhur saç müzesinin bu dükkan içinde bulunması.Görevlinin anlattığına göre Galip Bey zamanında bir fransız kadına aşık olmuş. Ülkesine dönmek zorunda genç kadın bir veda mektubu ile bir tutam saçını bırakmış . Daha sonra her gelen kadın bir tutam saç bırakmaya başlamış. Böylece saç müzesi denilen kimine göre ilginç, kimine göre irrite edici bu mekan ortaya çıkmış.
İrrite edici diyorum çünkü ilk gidişimde heryere yapıştırılmış, tavandan bile sarkan milyonlarca saç yüzünden midem bulanmış ve içeri girememiştim. Bu gidişimde tüm cesaretimi topladım ve girdim içeri ama ne yalan söyleyeyim yine rahatsız hissettim kendimi. 1997 yılında Guiness Rekorlar kitabına giren ve geçtiğimiz yıllarda Kültür Bakanlığı tarafından müze kapsamına alınan bu yer Avanosta mutlaka görülmesi gereken mekanlardan biri. Ayrıca Galip Bey senede iki kere saçlar arasında çekiliş yaparak 20 kişiye Kapadokya'da tatil hediye ediyor. (saçlar sahiplerin isim ve adresleri ile yapıştırılıyor)
(Bu arada müze statüsünde olsa da görevli bizden para almadı. Ve maalesef içeride fotoğraf çekilmesine izin yok...)

Hiç yorum yok: