4 Ağustos 2016 Perşembe

Foça lezzet durakları...


Açıkçası bu yazıya nasıl başlayacağımı bilmiyorum çünkü çok açım! Kendime bir şeyler hazırlamaya üşendim ve şu anda bütün bu yemekler gözümün önünde uçuşuyor. Şu an sizin de karnınız açsa bence bu yazıyı okumayı sonraya bırakın :)
Neyse, başlayalım bakalım Foça'nın lezzet duraklarına...
Midyeciler
Yazlık, yaz tatili, Ege bölgesi vs. denince benim aklıma ilk midye dolma gelir. Midye dolma her ne kadar zararlı sayılacak bir sokak lezzeti de olsa sanki deniz kenarlarında yenen dolma zararsız -Yalan! midye yiyebilmek uğruna kendimi kandırıyorum- gelir bana (İstanbul hariç. Orada iyi bir zehirlenme maceram vardı).
Foça'da da geri kalmadım bu sevdamdan. Hatta bazı günler midyeciyle anlaşıp gizli gizli yedim eşim kızdığı için (ama midyecide iyi rol kesti sanki öncesinde yememişim gibi). Foçada 3 midyeci var benim gördüğüm. Biri çarşı tarafında, biri Focantique otelin önüne doğru sahilde, biri de Hotel Karacam'ın biraz ilerisinde restoranların başlangıcında. Benim favorim sonuncu midyeci oldu. Özellikle öğlen ilk geldiğinde ılık halde yenenler enfesti. Baharat dengesi de oldukça iyiydi. Diğerlerinde karabiber biraz fazla kaçmıştı. Gidip yerseniz benim kulaklarımı çınlatın olur mu?



Balıkçılar
Foça sahili boyunca sıralanmış bir çok balık restoranı var. Biz ilk gece Ziraat Bankası'nın ilerisinde bir restoranda yedik (adını unuttum maalesef) balıklar ve mezeler lezzetliydi. Ama en lezizi salataydı. Salatada kullanılan yağ çok kaliteli, muhtemelen ege'ye özgü bir yağdı.
Daha sonraki günlerde ise yine sahilde bir iki yerde yemek yedik. Hepsi de oldukça leziz ve tazeydi balıkların bu yüzden restoran tarzı bir yer sorarsanız net şurası diyemeyeceğim.
Daha az restoran havasında bir yer isterseniz de çarşının içinde bulunan Ecem Balık Evi'ni önerebilirim. İsteyene balık-ekmek, isteyene porsiyon şeklinde hizmet veren Ecem balık evi güzel yemekleri ve cana yakın çalışanlarıyla keyifli bir yer.
Bir de Foça gerçekten de ucuz bir yer yemek için. Büyük şehirlerde vereceğiniz paranın neredeyse yarısına tıka basa doymuş kalkıyorsunuz.

Ev yemekleri ve diğer yemekler
Bir gün öğle yemeğini her yemeği yemeyen bir arkadaşımızın önerisi ile Köfteci Ramiz'de yedik. Köfteci Ramiz bildiğiniz gibi hakkında yazabileceğim bir şey yok pek. Sadece köftelerin altına koyulan pideler sıcağın etkisi ile hamurlaşmıştı. Tadı ve görüntüsü pek hoş değildi...
Benim asıl anlatmak istediğim yer çarşının içinde bulunan "Çarşı Lokantası". Gündüzleri tek kaldığım için balık vs pek cazip gelmeyince burayı keşfettim bende. Ve neredeyse her gün dadandım. Yani nasıl desem? Her şey mi güzel olur bir lokantada? Mutlaka mutlaka deneyin Foça'ya giderseniz burayı.

Bir de çarşı içinde bulunan fırından mutlaka bir şeyler alıp tadına bakın. Özellikle sabahları bayılacaksınız sıcacık, taptaze ürünlerine...

Nazmi Usta'nın muhteşem dondurmalarının tadına bakarken...

Veeeeee sıra geldi "Sakız dondurma Nazmi Usta"ya
O yoğunluğuna rağmen Nazmi Usta'nın hikayesini biraz dinleyebildim kendisinden. Nazmi Usta göçmen bir aileden geliyor ve meslekleri babadan dondurmacılık. Dondurmalarında her zaman en iyi malzemeyi kullanıyor ve gerekirse gidip yerinden alıyormuş Nazmi Usta. Fıstık Gaziantep'ten, sakız Girit adasından geliyormuş.

Dondurmalarının bu kadar çok sevilmesini, dükkanın önünde metrelerce kuyruk olmasını da iyi malzeme kullanmasına ve kalitesini hiç bozmamasına bağlıyor. Bu yüzden de daha büyük bir yere geçip yada şube açıp seri üretim yapmak istemiyor. Bu küçük, çok sevimli dükkanda her sene yeni tatlar üretiyor Nazmi Usta. Borovinka (yaban mersini) gibi değişik lezzetleri binbir emekle hazırlayıp sunuyor dondurma severlere. Mutlulukla, emekle yapılan her şey gibi tadı güzel, alışılagelmiş tatlardan farklı dondurmalarını mutlaka deneyin Foça'ya giderseniz...

Hiç yorum yok: